Educació descentralitzada

Interessant. Vist a Linkedin. Interessant. Difícil d’imaginar, al menys actualment, en la majoria de contextos d’educació formal com primària i secundària. 
Més viable a la formació superior.
Sembla de base socioconstructivista amb un link al connectivisme.

No code path learning: una qüestió d’oportunitats

Sahil Khosla comparteix un itinerri d’aprenentatge per a la creació de software (i en realitat molt més) amb un plantejament ‘no-code’. Molt interessant per a perfils hàbils amb les TICs però poc amics del codi.

Guia dels crèdits ECTS i càrrega de treball.

Los créditos ECTS indican el volumen del aprendizaje a partir de los resultados de aprendizaje y su carga de trabajo asociada.
Se asignan 60 créditos ECTS a los resulta-dos de aprendizaje y la carga de trabajo asociada de un curso académico a tiempo completo o equivalente (36 a 40 semanas)

El projecte Tuning

L’enfocament Tuning i l’orientació professionalitzadora dels ECTS

Cinc metodologies d’aprenentatge

Se exposen 5 mètodes d’aprenentatge. M’hi acosto, des de la perspectiva de la formació presencial.
Els cinc mètodes són: Aprenentatge basat en escenaris pràctics, col·laboratiu, per projectes, mètode del cas i mètode expositiu.
M’ha interessat molt el primer: Aprenentatge basat en escenaris pràctics.

Competències bàsiques de l’àmbit digital

Document publicat pel Dep. d’Ensenyament de la Generalitat.
Molt interessant el llistat de les competències (pàg 9) i l’annex 2 «Continguts clau de les competènies».
Paga la pena una ullada.

Disseny d’un Aula Informàtica

Aquí un document (data 2018) al respecte de com ha de ser un aula informàtica que contempla els següents elements: l’espai, la connectivitat, el mobiliari, el maquinari, programari, i  instal·lació i manteniment.

Principis Fundamentals de las escoles de segona oportunitat

No sé ara mateix d’on he tret aquest document. El vaig desar per «llegir-ho més tard» i, ara que l’he pogut revisar, no tinc present la font. Però paga molt la pena. Les Escoles de Segona Oportunitat estan cridades, malauradament, a tenir un paper important en la vida de molts alumnes.

Manifest per una nova cultura digital

Aquí el Manifest per una nova cultura digital, al que m’adhereixo, obtingut, tal qual, https://manifestoculturadigital.wordpress.com Un manifest viu i dinàmic Estem en un moment crucial per al present i el futur de la nostra vida individual i col·lectiva. Hem de prendre consciència de com els avenços tecnològics ens afecten en àmbits tan dispars com la política, … [+]

Avaluar els projectes per avaluar l’assoliment de les competències

De tant en tant m’apareix al timeline un tuit dels «d’imprimir» per tenir-lo sempre ben a prop i ben present. Com aquest al respecte de l’Aprenentatge bast en projectes: De la magnífica #16JornadaXCb m’emporto:avaluació formativa, feedback, reflexió guiada,modelatge,mandala competencial,autoregulació, diversificació d’instruments,objectius i criteris compartits,avaluar més i qualificar menys,seguiment individual…?@xarxaCb pic.twitter.com/dSV82XggvY — Meritxell Monguillot (@MMonguillot) 19 … [+]

Acostament a la gamificació més enllà de la pointificació

En una ocasió, a una Jornada d’Educació i TIC, vaig sentir a l’Oriol Ripoll que per programar una bona gamificació calia ser un jugador, recuperar allò que ens agradava del joc (que em disculpi si potser no el vaig entendre correctament)… i em va semblar coherent,  i conseqüentment em vaig desconnectar de la qüestió, vaig … [+]

Cruïlla de tecnologies… que també ho són educatives.

  De link en link he anat a parar a la web http://www.opensistemas.com/ i allà aquesta imatge (que en origen és una mica interactiva). I he fet una ullada a allò que més o menys controlo i… j a estic buscant nous cursos de formació per poder, si convé,  canviar de parada (i potser de línia…)