Cinc metodologies d’aprenentatge

Se exposen 5 mètodes d’aprenentatge. M’hi acosto, des de la perspectiva de la formació presencial.
Els cinc mètodes són: Aprenentatge basat en escenaris pràctics, col·laboratiu, per projectes, mètode del cas i mètode expositiu.
M’ha interessat molt el primer: Aprenentatge basat en escenaris pràctics.

Competències bàsiques de l’àmbit digital

Document publicat pel Dep. d’Ensenyament de la Generalitat.
Molt interessant el llistat de les competències (pàg 9) i l’annex 2 «Continguts clau de les competènies».
Paga la pena una ullada.

Disseny d’un Aula Informàtica

Aquí un document (data 2018) al respecte de com ha de ser un aula informàtica que contempla els següents elements: l’espai, la connectivitat, el mobiliari, el maquinari, programari, i  instal·lació i manteniment.

Principis Fundamentals de las escoles de segona oportunitat

No sé ara mateix d’on he tret aquest document. El vaig desar per «llegir-ho més tard» i, ara que l’he pogut revisar, no tinc present la font. Però paga molt la pena. Les Escoles de Segona Oportunitat estan cridades, malauradament, a tenir un paper important en la vida de molts alumnes.

Manifest per una nova cultura digital

Aquí el Manifest per una nova cultura digital, al que m’adhereixo, obtingut, tal qual, https://manifestoculturadigital.wordpress.com Un manifest viu i dinàmic Estem en un moment crucial per al present i el futur de la nostra vida individual i col·lectiva. Hem de prendre consciència de com els avenços tecnològics ens afecten en àmbits tan dispars com la política, … [+]

Avaluar els projectes per avaluar l’assoliment de les competències

De tant en tant m’apareix al timeline un tuit dels «d’imprimir» per tenir-lo sempre ben a prop i ben present. Com aquest al respecte de l’Aprenentatge bast en projectes: De la magnífica #16JornadaXCb m’emporto:avaluació formativa, feedback, reflexió guiada,modelatge,mandala competencial,autoregulació, diversificació d’instruments,objectius i criteris compartits,avaluar més i qualificar menys,seguiment individual…?@xarxaCb pic.twitter.com/dSV82XggvY — Meritxell Monguillot (@MMonguillot) 19 … [+]

Acostament a la gamificació més enllà de la pointificació

En una ocasió, a una Jornada d’Educació i TIC, vaig sentir a l’Oriol Ripoll que per programar una bona gamificació calia ser un jugador, recuperar allò que ens agradava del joc (que em disculpi si potser no el vaig entendre correctament)… i em va semblar coherent,  i conseqüentment em vaig desconnectar de la qüestió, vaig … [+]

Cruïlla de tecnologies… que també ho són educatives.

  De link en link he anat a parar a la web http://www.opensistemas.com/ i allà aquesta imatge (que en origen és una mica interactiva). I he fet una ullada a allò que més o menys controlo i… j a estic buscant nous cursos de formació per poder, si convé,  canviar de parada (i potser de línia…)

Neix l’Associació de Professionals de la Dinamització Social Digital

El video del Pep Oliveras explicant la figura del dinamitzador digital m»arriba via el butlletí de la Xarxa Punt TIC. Els primers dinamitzadors/res digitals  van/vam aparèixer a finals dels noranta quan els ajuntaments van començar a redactar i implementar els seus plans de la Societat de la Informació. Calia lluitar contra la imminent fractura digital i … [+]

El Neoliberalisme a educació

Jaume Carbonell comparteix en l’article «Escola i empresa: cada cop més a prop«, publicat a «El Diari de l’Educació«, un magnífic comentari sobre dos llibres que ens acosten a les pràctiques que apropen l’escola al neoliberalisme. Els dos llibres sobre els que parla són: Polítiques educatives y construcción de personalidades neoliberales y neocolonialistas. Juanjo Torres … [+]

Sí: ho reconec: aquí un fan incondicional de l’Optimot

I sóc tan fan que, a més de tenir l’accés directe a la barra de marcadors de tots els meus navegadors, a tots els meus dispositius,  comparteixo aquí, en aquest particular àtic, el que és i de quines fonts es nodreix: Optimot, consultes lingüístiques, és un servei que ofereix la Direcció General de Política Lingüística … [+]

Noves metodologies i tecnologies disruptives en el món educatiu

M’arriba via Setmanari Punt TIC. Es tracta del recull de materials resultant del curs «Nous artesans digitals«, signat pel Dinamitzador TIC Pep Oliveres. Molt interessant. Suposa una senzilla i molt entenedora introducció al que anomenen «noves metodologies i tecnologies disruptives en el món educatiu»: Programació i pensament computacional Robòtica educativa Impressió i Disseny 3D Realitat … [+]